AN APPLICATION OF CHORAL READING STRATEGY IN ENGLISH LANGUAGE LESSONS IN ECONOMIC TEXT TO INCREASING READING SKILLS FOR THE STUDENT GRADE XI STATE VOCATIONAL SCHOOL 2 MEDAN
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Anderson, Neil. 2003. “Reading†Practical English Language Teaching Reading. David Nunan (ed.). New York: McGraw Hill.
Arikunto, S. (2006). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Edisi Revisi VI. Jakart: Rineka Cipta.
Dimyati, Mujiono. (2002). Belajar dan Pembelajaran. Jakarta: Rineka Cipta
Djamiah. (2010). Strategi belajar mengajar. Jakarta : Rineka cipta.
Hamalik, Oemar. (2002). Kurikulum dan Pembelajaran. Jakarta:Bumi Aksara:
Kasihani Kasbolah. (1998). Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: Depdiknas.
Kemmis, S., McTaggart, R., & Nixon, R. (2013). The action research planner: Doing critical participatory action research. Springer Science & Business Media.
Mulyasa, E. (2010). Praktek penelitian Tindakan Kelas (cetakan ke 3). Bandung: PT.Remaja Rosdakarya Offset.
Nurhadi, (1987.) Membaca Cepat dan Efektif. Bandung : Sinar Baru. ________, (2004). Bagaimana Meningkatkan Kemampuan Membaca?. Bandung: Sinar
Poerwati, dkk.(2008). Evaluasi Belajar. Bandung
Farida Rahim, Pengajaran Membaca di Sekolah Dasar. Jakarta: Bumi Aksara
Slameto. (2001). Proses Belajar Mengajar Dalam Sistem Kredit Semester. Jakarta: Bumi Aksara
Soejtiningsih.(1995). Belajar Dan Bermain. Bandung
Sudarsono. (1997). Pedoman Pelaksanaan Penelitian Tindakan Kelas (PTK): Bagian kedua.
Suherman. (2000). Prinsipâ€Prinsip Pengembangan dan Modifikasi Cabang Olahraga. Jakarta: Depdikbud, Dirjen Pendidikan Dasar dan Menengah, Bagian Proyek Penataran Guru SLTP Setara Dâ€III. Coletta, V. P. et. Al. 2007.
Suharsimi, Suhardjono dan Supardi. (2008). Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: Bumi Aksara.
Suyanto. (1997). Pedoman PelaksanaanPenelitian Tindakan Kelas (PTK)., Bagian satu. Jakarta: Dirjen Dikti Depdikbud Proyek Pendidikan Tenaga Akademik Bagian Pengembangan Pendidikan Guru Sekolah Dasar (BP3GSD).
Suwarsih Madya. (1994). Penelitian Tindakan. Yogyakarta: IKIP Negeri Yogyakarta.
Stoodt, B. D., Amspaugh, L. B., & Hunt, J. (1996). Children's literature: Discoveryfor a lifetime. Scottsdale, AZ: Gorsuch Scarisbrick
Udin S. Winataputra. (2007). Teori Belajar dan Pembelajaran. Jakarta : Pusat Penerbitan Universitas Terbuka.
Wena, Made. 2009. Strategi pembelajaran inovatif kontemporer. Jakarta: Modern English pers.
Widyamartaya, A. (1992). Seni Membaca Untuk Studi. Yogyakarta: Kanisius.
Wiesendanger, Katherine D. (2001). Strategies for Literacy Education. Ohio:Merill Prentice Hall
Wira Indra Satya. (2006). Membangun Kebugaran Jasmani dan Kecerdasan Melalui Bermain, Depdiknas, Dirjen Dikti, Direktorat Ketenagaan
Wood, T. (2011). Overcoming dyslexia for dummies. John Wiley & Sons.
DOI: https://doi.org/10.46576/ijsseh.v1i3.817
Article Metrics
Abstract view : 543 timesPDF – 365 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2020 Dharmawangsa: International Journal of the Social Sciences, Education and Humanitis
Dharmawangsa International Journal Indexed by:
Member Of :
Dharmawangsa: International Journal of the Social Sciences, Education and Humanitis Published By:
UNIVERSITAS DHARMAWANGSA
Alamat : Jl. K. L. Yos Sudarso No. 224 Medan
Kontak : Tel. 061 6635682 - 6613783 Fax. 061 6615190
Email : dharmawangsajournal@dharmawangsa.ac.id
Dharmawangsa:International Journal of the Social Sciences, Education and Humanitis by Universitas Dharmawangsa Medan is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at: https://jurnal.dharmawangsa.ac.id/index.php/dharmawangsa/index